Thursday, 22 September 2011

facebook kini sudah moden ? apa gunanya ?

facebooksudahmoden , moden pun
 kepekdahnya ape ? 
buatlikealways je , kan senang -,- 
mungkin ade yang "not agreed with this" 
whathahell ...
*apa nak buat kalau hackers dah masuk*
  jom kita serang je hackers tu .
menyibuk fesbuk orang je . fesbuk ,
 memang dah ade penyakit . dont'teverbelieveme :)



sudah baca,terima kasih.

Friday, 26 August 2011

Raya ^^


huk3 . Hari selasa kita raya . selasa ke ? biar lah hari ape pun , asalkan raya ^^ 
raya tahun ni baju raya saya warna biru . Insyaallah saya pakai shawl . Kakak saya tolong belikan :)
terima kasih .  tutt ...  raya ni datang lah rumah saya ye , kepada yang kenal sahaja :
kalau duit raya  xdelah . poket kehabisan . hahaha . 

: : kering idea dah : :

Post hari ni cuma nak ucapkan selamat hari raya buat semua kawan-kawan ku .
jauh dekat , ye ^^ . Bulan puasa memenag dugaan , tapi yakin pada diri sendiri :)
sedih juga puasa nak habis , " ye ke budak ni ? = = ' " kata-kata je , sebenarnye happy gilerr sebab 
raya . hahaha . baju raya awak warna pe ? jom kongsi ^..^


kbai ^^




sudah baca,terima kasih.

Tuesday, 23 August 2011

Friday, 19 August 2011

kongsi-kongsi maa


JUST WANT TO SHARE THIS VIDEO..
DOMOKUN 




harini, saya cuma nak kongsi video Domokun jer~
berhiburlah ye

domokun x cute


sudah baca,terima kasih.

Kisah Seorang Ibu

ini kisah sedih seorang ibu. Takkan ada seseorang lain yang akan dapat menggantikan tempat seseorang ibu di dunia ini. Ni cerita lama. Aku saje je cerita semula kisah yang sedih ni. Sebab seseorang nak tahu cerita ni dengan lebih lanjut. Jadi aku letak dalam blog ni.


Cerita ni dalam bentuk luahan hati seorang anak yang kesedihan akibat kelalaian atau dengan kata lain kederhakaannya kepada seorang ibu!

Cerita si anak.....

Ibuku buta sebelah mata!Aku benci ibuku… Dia amatmemalukanku!Tugas harian dia ialah memasak untuk pelajar dan guru untuk menyara keluarga kami.

Pada suatu hari semasa di sekolah rendah, ibuku datang ke sekolah untuk bertanya khabar.Aku sungguh malu. Mengapa dia sanggup melakukan ini kepadaku?!Aku tidak pedulikan dia dengan menunjukkan wajah benci kepadanya dan terus lari.

Keesokan harinya salah seorang rakan darjah berkata, “EEEE, ibumu hanya ada satu mata!"Ketikaitu aku hanya ingin membenamkan diriku. Aku juga mahu ibuku hilang darihidupku!Oleh itu aku berjumpa dengannya dan berkata, “Jika engkau hanya mahu menjadikan diriku bahan ketawa, alangkah baiknya kalau kau mati saja?!!!”

Ibuku hanya berdiam diri!!!

Aku tidak pun sejenak berhenti dan berfikir akan apayang telah aku katakan kepadanya kerana aku tengah marah ketika itu..Akulangsung tidak peduli akan perasaannya… 

Akuingin keluar dari rumah itu…Oleh itu aku belajar bersungguh-sungguhdan akhirnya dapat melanjutkan pelajaran ke Singapura.Kemudian aku berkahwin. Aku membeli rumah sendiri dan mendapat anak. Aku amat gembiradengan kehidupanku.

Suatu hari ibuku datang menziarahiku. Sudah lama dia tidak berjumpa denganku dan tidak pernah berjumpa cucunya!.Bila dia berdiri di depan pintu rumahku, anakku mentertawakannya...Aku menjerit kepadanya, “Sanggup engkau datang ke sini dan menakutkan anakku!"KELUAR DARI SINI SEKARANG!!!Denganpantas ibuku menjawab “Maaf, Saya tersilap alamat” dan terus menghilangkan diri.

Satu hari surat jemputan untuk perjumpaan pelajar-pelajar lama sampai ke rumahku..Oleh itu aku telah memberitahu isteriku yang aku akan pergi untuk urusan perniagaan… 

Selepas perjumpaan itu, aku telah pergi ke rumah usang ibuku hanya untuk ingin tahu!!!.Jiran memberitahuku yang ibukutelah meninggal…Aku tidak menitiskansetitik airmata pun!!

Jiran itu telah menyerahkan kepadaku sepucuk surat yang ibuku ingin aku membacanya…“Anakku yang dikasihi, Ibu selalu teringatkan kamu setiap masa…Ibu minta maaf kerana datang ke Singapura dan telah menakutkan anakmu.Ibu gembira kerana kamu akan datangke perjumpaan pelajar-pelajar lama…Tetapi ibu mungkin tidak dapat bangununtuk berjumpa denganmu.Ibu minta maaf kerana sentiasa memalukan kamusemasa kamu sedang membesar.

Kamu mungkin tidak tahu…. Semasa kamu masih kecil, kamu telah mendapat kemalangan dan hilang satu mata........Sebagai ibu, aku tidak sanggup melihat anaknya membesar dengan satu mata...Oleh itu… Aku memberi salah satu mataku kepada kamu…Aku amat berbangga kerana anak lelakiku dapat melihat dunia ini dengan mata ibumu ini…

…Dengan kasihku kepadamu…
IBUMU

p/s: baca kat bawah ni 

Sabda Rasullah Shallallahu ‘alaihi wasallam: Dia 
memberitahu kamu supaya taat kepada Allah dan RasulNya sentiasa. Selepas
itu taatlah kepada ibumu kemudian ibumu kemudian ibumu kemudian ayahmu!





sudah baca,terima kasih.

Friday, 12 August 2011

Kata hati Tuan blog

 Saya tak suka orang suruh saya follow diorang tapi dia x
follow pun kita!
Very don't like it~ euww

kler~ byee!



sudah baca,terima kasih.

Monday, 8 August 2011

Susah ke nak dengar cakap orang!


kenapa sekarang ni ramai sangat budak yang biadap?
tak kira dengan siapa, kat mana atau apa-apa punbiadap sangat !!! saya sebagai

pengawas terasa dengan perangai
anak buah saya :) eh, anak buah! Bila masa saya ada anak buah?
 huahahaha.. ala, dengan budak kelas saya jaga,

so saya panggil anak buah jew~ huhucerita nyer gini:: pada suatu hari, wahahahaha!
 mesti A punya BM saya ni, kahkahkah :)

Budak kelas saya jaga budak tingkatan 1. Bila anda dengar tingkatan 1,
 apa yang anda fikir.. mesti fikir 'ala, dgn tingkatan satu pun masalah!'

jangan pikir tingkatan satu ni jurus belako... wahaha~ sakit hati dibuatnya. Disuruh beratur,
dia lawan kata kita! apa nak kenalah dengan budak-budak
 zaman sekarang nilah :)


sudah baca,terima kasih.