Thursday 4 August 2011

apa itu kawan ??


Ada orang yang mempunyai ramai sahabat tetapi berapa ramai
 sahabat yang mampu menjadi sahabat yang ada ketika sahabatnya dalam
 keadaan susah mahupun senang.Sahabat yang sama-sama boleh bergelak
 ketawa dan sama-sama menangis ketika duka atau gembira
kini aku sedar apa itu persahabatan.. selalunya orang akan cakap sahabat yang sejati 

akan berada disisi kita bila kita memerlukan dan bila kita senang kita akan kongsi kegembiraan bersama..tapi tidak semua yang kita harapkan akan terjadi

ada tu sahabat yang kita rapat tapi diam2 dia

 tidak suka dengan kita..ada juga kawan yang kita tidak suka akan membantu kita bila kita kesusahan kelak..semua itu kuasa Allah..
kita hanya berusaha untuk mendapatkan yang terbaik..

Alhamdulillah Allah bagi aku kelebihan 

so that aq dapat kenal siapa yang ikhlas berkawan dengan aku dan siapa hanya menjadi udang disebalik batu..aq bukan jenis suka memilih kawan..
aku kawan dengan semua tapi 
pada masa yang sama aku tau yang mana mengerti erti persahabatan

bagi aku persahabatan ini sahabat yang akan membantu aku dalam 

kesusahan dan bila aku dan dia senang akan kami berkongsi rasa yang
 sama dan dalam pada masa yang sama saling mengingati satu sama lain agar
 perhubungan akan diredhai Ilahi 
bukan hanyadengan persahabatan
 yang penuh dengan dosa noda dan hawa nafsu yang tidak pernah
 berhenti menyerang manusia yang hauskan keinginan duniawi semata2...
apa2 pun aku bersyukur kerana mempunyai sahabat yang mempunyai pelbagai perwatakan..dekat sini aku dapat belajar erti kehidupan dalam persahabatan..


credit to :: borak kosong daN nurkilan

sudah baca,terima kasih.

2 comments: